Igår frågade min pojkvän om jag inte kunde hämta hans plånbok så vi kunde åka och köpa oss "något gott". Hur kan man säga nej till det? Och vad är det självklara vi köper då? Choklad! Alltid choklad! Jag som nyligen sagt att jag har tröstätit nog? Visst känns det bra när jag äter choklad, jag blir alldeles glad och det smakar så gott... Men är det verkligen värt vikten jag går upp och hur mycket det bidrar till min trötthet och mina problem med eczem? Nej! Jag måste sluta tänka kortsiktigt och börja tänka på långsiktiga känslor och tankar kring mat. 
 
Hur som helst gick jag till universitetet hemifrån mig idag, det tog 1 timme och 45 minuter i värmen. Ska börja göra det oftare. Ladda ner någon ljudbok så blir det inte så tråkigt. Imorn tänkte jag börja gå vid kl 05.00 så jag är framme 07.00 när jag börjar. Hoppas jag vaknar och inte "ger upp".

Kommentera

Publiceras ej